Elena Slings Droplets Rose

Gyártó: http://elenaslings.com/

Érték: € 97

Hossz: 377 cm

Vastagság: 280 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 100% cotton

Státusz: teszter

Egy napon, mikor Micimackónak semmi dolga nem akadt... Na akkor (is) beszélgettünk egyik kedvenc hordozási tanácsadómmal, Beával, és mesélte, hogy megy hozzá egy vadiúj magyar kendőgyártó tesztere és hogy lenne-e kedvem utána kipróbálni a kendőt, mert beszél a tulajjal, hogy mit szólna hozzá. Nem sokkal később pittyent is a telefon: Anett írt, hogy tesztelném-e a kendőjüket? A szokásosan lelkes választ kapta ő is a kérdésére: naná! Nagyon vártam ezt a kendőt, a minta eléggé tetszett már a tanakodási, tervezési fázisban is, így kíváncsi voltam, milyen lehet leszőve. 

Párszor kötött, töretlen kendőt kaptam, ami meg is látszódott rajta. Kicsit munkás darab, de nem mondanám kezelhetetlennek, sőt. Csak nem olyan omlós, simulós, mint azt elvárná az ember egy pamut kendőtől, de hát újonnan ez bőven belefér! A színe fényképezhetetlen: a felvetés halvány sárga és halvány zöld csíkos, a keresztszál pedig sötét rózsaszín és halvány sárga. Összhatását tekintve a színválasztás nem az én világom, de ízléseken nem érdemes vitatkozni, hiszen mindenkinek más tetszik.

A hossza pont jó volt batyuhoz, de a 63 cm-s szélesség nekem egy kicsit kevés. De én köztudottan a széles kendőket szeretem :-) Elvittük sétálni a kendőt, majd' egy órát hordoztam benne egyhuzamban, batyuban. A 11 kg nekem kicsit nehéz volt benne és az újrakötés is csak minimálisan javított ezen, ami a vastagságadatot figyelembe véve kicsit meglepő volt. Viszont ebből is látszik, hogy egy adat semmire sem garancia, hiszen befolyásol a betörtség mértéke, a minta sűrűsége, a szövés, az alapanyag... Ha pedig minden stimmel, ott az egyéni változatosság és az aktuális fizikai állapotunk :-) A második hosszabb utunkon annyira már nem éreztem nehéznek és nyilván tört is addig a kendő, úgyhogy valószínűleg az volt a bibi. Viszont tanúsíthatom, hogy sálként is használható a négyes kendő és még jól is néz ki ;-)

A két oldal eltérő, a szegések is, így kezdőknek is bátran ajánlható, mert segít a kötésben. Valamint a keskenysége miatt akár pici babához is jó lehet. Ott viszont csak alapos törés után lehet majd jól, pontosan és könnyen kötni vele, mert a belevaló kis súlya nem segítség egy töretlen kendőnél. Már egy vasalás és fonás után ég és föld volt a különbség, ezért kíváncsi lennék rá, hogy milyen valóban rommá törve. Alapvetően jó kis kendő, szuper munkát végzett mindenki, aki részt vett a létrehozásában. Az, hogy a színével nem vagyok kibékülve, pedig az én bajom, a használati tulajdonságait nyilván nem befolyásolja :-)