Tula SSC (csatos)

Gyártó: http://www.tulababycarriers.com/

Érték: standard $149-től, toddler $169-től

Állítható a body?: nem

Státusz: teszter

image064

 

A hordozós világban nyitott szemmel járva óhatatlanul is felfigyel az ember egy-egy márkára, amit mindenki sztárol, mindenki olyat szeretne, áradoznak róla, akiknek van vagy csak próbálták és nem igazán lehet használtan kapni. Ilyen például a Tula is. Mivel számomra megfizethetetlenül drága és nem állítható csatosról van szó, nem tudtam mire vélni ezt a nagyfokú hype-ot, ami körbelengi ezt a hordozót. Így amikor lehetőségem nyílt egy gyors próbára, nagyon-nagyon kíváncsian és izgatottam vágtam bele: mit tudhat ez a csatos, ha ennyi embert, köztük több tapasztalt tanácsadót is a rabjává tett?

Kezdjük a számszerű tényekkel. A Tula két méretben gyárt csatosokat: standard és toddler (=totyogóknak való) van belőle. A standard csatos body-ja 37 cm széles és 39 cm magas, a toddleré 48 cm széles és 45 cm magas. MI a kisebbiket próbáltuk Benjivel, aki 10 kg és 76 cm volt akkor. A derékpánt széles, kényelmes, jól állítható és nekem kb. koppra húzva volt jó. A vállpántok erősen és hosszan párnázottak, a body oldalába csatlakoznak. Nálam ezen vérzett el a történet. Ugyanis a hosszú párnázás miatt nem tudtam kellően feszesre húzni a vállpántokat, így a gyerek szinte lifegett a hátamon és a bodyba csatlakozás miatt kényelmetlen volt hónaljban. Az én testalkatommal nem kompatibilis ez a hordozó, hiába a hype és a rózsaszín köd, nem mindenkinek jó ez sem.

A standard hurci body-jának szélessége kicsit már kicsi is volt Benjinek, így amint lehetőségünk nyílt rá, kipróbáltuk a toddlert is. Az viszont annyira óriási, hogy fel sem tudtam rendesen kötni benne szegénykémet. Kb. spárgáznia kellett volna az akkor 11 kg-s és 82 cm-s porontynak. Ráadásul a vállpántok párnázása annál is pontosan ugyanolyan, mint a standardnél, így abban is lötyögött a hátamon a gyerek.

Konklúzió: nem mindenkinek jó az, ami sokaknak jó és sokan imádják, próbálni kell. A Tula is egy egyszerű csatos, semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint a társai, csak egy márka a sok közül. Arra nem jöttem rá, miért övezi ekkora mámor a tulajok részéről, ui. engem nem győzött meg, nekem nem volt jó. De ilyennek is lenni kell, nemdebár?