Maraya SSC 2, avagy a kendős csatos

 Gyártó: http://www.maraya.hu/

Érték: 20000 Ft + kendő

Állítható a body?: igen

Státusz: vándor

Ha egyszer egy üzlet beindul... Akár ezt is mondhatnám, hiszen a három különböző Maraya vándor 3, egymást követő héten jött hozzám. Nem is néztem az időpontokat, amikor több hónapja feliratkoztam, csak az üres helyeket kerestem. Így alakult. Viszont így tökéletes képet kaphattam a Maraya csatosairól és szuperül össze tudtam hasonlítani őket.

Az állítható, hordozókendő-eredetű body mindig plusz pont nálam egy formázott hordozó esetén. Ennek a hurcinak az alapja Little Frog Bixbite, a fekete részek nem kendősek. A body szélessége tépőzárral és behúzóval, fokozatmentesen állítható, a magassága pedig két állásban változtatható, ebben cipzár segít. A body legnagyobb szélességének 40 cm-t mértem, ami a jelenleg rendelkezésre álló próbagyereknek ( :-) ) pont jó volt. Ez elég rosszul érintett, mert a body magassága még bőven növelhető lenne, így talán egy pár bővítőfüllel még tovább ki lehetne tolni a használhatóságot.

A derékpánt első tapintásra ijesztően merevnek és keménynek tűnik a tartását adó, sűrű polifoam-ra emlékeztető anyag miatt, de felvéve hatalmas csalódás. Pozitív csalódás! Ugyanis nem hogy nem nyom, de ennél kényelmesebb derékpántot keveset próbáltam. Plusz szuperül vezette rá a súlyt az altestemre is, ami nem hátrány, ha az ember totyogót hordoz. Pláne ha az a totyogó ugrál is közben :-)

A vállpántok a body oldalába csatlakoznak, ami az én testalkatomhoz sajnos már nem passzol. Ugyanaz a probléma merült föl itt is, mint pár hónapja minden más, hasonló kialakítású csatosnál: nincs annyi heveder, hogy megfelelően feszesre tudjam húzni a hordozót. Így csak kompromisszumosan tudok vele hordozni, vagyis a gyerek kicsit kileng oldalra mozgáskor. Ez biztonsági szempontból nem gond, hiszen le nem tud esni, de nekem kényelmetlen hosszú távon, sokkal többet kell ellensúlyoznom, ami fárasztó. Ráadásul a vállpántok végén lévő csat is pont rossz helyre, a karom alá kerül így, ami elég kényelmetlen tud lenni. De ez egy vándor hordozó volt, egyénre szabottan bármi bármennyire megváltoztatható, ezért is jó próbálni ;-)

Az alvócsuklyával az előzőekhez híven, itt sem voltam kibékülve. Benji kitett kézzel hordozódik már egy ideje, így a body teteje a hóna alatt van. Oda köthető az alvócsuklya is. De mivel az kicsi és betett kezes gyerkőcre méretezett, így a mi esetünkben esély sem volt rá, hogy rendeltetésszerűen használjuk. Ez is egyén- és szokásfüggő, valamint bármikor kérhető nagyobb vagy más kialakítású csuklya hozzá.

Értékeljünk. Az egyik legkényelmesebb csatos volt összességében, amit az utóbbi időben próbáltam! Annak ellenére, hogy nem tudtam rendesen meghúzni, nagyon sokat használtuk az egy hét alatt, amíg nálunk volt a vándor. Tetszett a színe, tetszett a kényelme és a mobil csuklyánk miatt fejleesési problémánk sem volt :-) Egy ilyen hurcit szívesen szabatnék ránk, mert amit bizonyított, az nekem igen csak tetszett!