Ringa tai

Gyártó: Ringa

Érték: kendőfüggő

Állítható a body?: igen

Státusz: magánszemély és a gyártó tulajdona

Réges régen (egy messzi-messzi galaxisban) volt egy Ringás klubnap az Újbudai Hordozós Klubban. Aznap nálunk a fogzás, a frontok és a Sötét oldal okozott némi háborgást az Erőben, így Benji nem igazán szeretett volna hordozót próbálni. Viszont mivel egy új WAHM hurciról van szó néhány egyedi megoldással megspékelve, erősen izgatta a fantáziámat. Pár hónapnak el kellett azonban telnie, mire hozzájutottam egyhez. Akkor viszont alaposan belecsaptunk a lecsóba, hiszen egy AndalGo-Ringa házasságból született hordozót kaphattam meg egy időre.

A kapott félcsatos nem is nevezhető igazán félcsatosnak, hiszen csat egy darab sincs benne. A derékpánt karikával rögzül, a vállpántok pedig hosszú, köthető szárba torkollnak. Szándékosan nem kendőszárat írtam, hiszen ebben a hurciban sávoly szövésű anyagból vannak a szárak (és a body belseje is), nem kendőből. A derék- és vállpántokban valamilyen habgumiszerű anyag van szivacs helyett. Ez egy merőben új megoldás az eddig általam próbált hordozókhoz képest. Tapogatva rugalmas, kicsit tömör cuccnak érezni, vékonyabb, mint a megszokott szivacsos párnázás, úgyhogy nagyon kíváncsi voltam, hogy valóban annyira nagy találmány-e ez, mint ahogy hallottam.

Két hosszabb útra vittük őkelmét, volt benne vonat, séta, nézelődés, alvás... Így többféle szempontból is ki tudtam próbálni. Először a hordozót a derekamra rögzítve tettem bele a gyereket, nem forgattam. Mivel nem ráztam bele jól a felvételkor, így nem jött eléggé föl a body, de vidáman tudott kalimpálni a kezeivel és mutogatni mindenfélét útközben. A második alkalommal már nagyon fáradtan került bele. Ki akartam próbálni a forgatást, de utólag azt kell mondjam, hogy nagyon rossz ötlet volt. Gyereket a hordozóval együtt hátra forgatni csak úgy lehet, ha az ember a derékpántot lazára hagyja. Ez egy csatos derékpánt esetében nem gond, hiszen a végén könnyen feszesre húzni. A hosszú szárak a vállpánt végén és a karikás derékpánt viszont pontosabb kötést igényel a teljes kényelemhez és ez a hiba plusz a kötés közben bealvó 11 kilós és 80 centis poronty nem igazán volt a segítségemre. A derékpánt elfordult a súly alatt, a benne lévő gumi és műanyag lap eggyé olvadt a korábbi vesémmel és az út végére nem volt túl természetes a mosolyom. Összesen másfél órát aludt így rajtam Benji és mikor kiépítettem a hurcit a testemből... na inkább nem folytatom. A szárakat adó sávoly anyag nekem kicsit vékony volt, az oldalamnál kényelmetlen volt egy picit. Megszoktam, hogy a kendő vastagabb, lehet azért volt szokatlan ez a vékony anyag. A csuklyarögzítős fülek viszont nekem nem jöttek be. Az, hogy kb. a kétharmaduknál levarrták őket, nekem kényelmetlenné tette a használatukat. De lehet ez is csak szokás kérdése, nem tudom.

Itt jött a képbe a Ringa kitalálója, fejlesztője és életben tartója, Andi, aki felajánlotta, hogy kipróbálhatjuk az első Ringa tait, hosszabb idő alatt és csatos derékpánttal is. Ez a darab Bloomyloom málna rózsából készült, mindenhol kendős, állítható és nekem nagyon tetsző hordozó. A korábbi tapasztalatok után még izgatottabban vártam a csodát: miben más a csatos derékpánt. Illetve mivel a karikást is adta mellé Andi, azt is tesztelgethettem és gyakorolhattam vele, hátha kitalálom, hogy lehet jó és kényelmes, ha már annyian dicsérik országszerte.

Első napirendi pont: úgy felvenni a gyereket, mintha kendőbe kötném, majd jól belerázni a derékon megfelelően rögzített hordozóba, hogy a body teteje ne a derekáig érjen, majd jól megkötni. Második napirendi pont: ugyanezt megismételni a karikás derékpánttal is. Szorgosan gyakoroltam mindkét pontot és megvilágosodtam. Ha jól meghúzom a derékpántot, az szépen felfekszik a derekamra és úgy kerül a hordozóba a gyerek (meg elég mélyre), akkor nagyon kényelmes a cucc! 1,5-2 órás etapokat is hordoztam egyhuzamban és különösebb bajom nem lett: nem éreztem nehéznek, nem vágott, nem húzott a súly. A vállpántokban lévő gumi vékonyabb, azt úgy éreztem, mintha egy kicsit vékonyodna, nyúlna 2 órányi terhelés után, azokkal volt egy kicsi gondom. De ez csak egy MINTHA érzés, lehet, hogy csak a fáradtság éreztette magát így. Hosszú napok voltak akkoriban... A karikás derékpánt viszont sehogy se tudta belopni magát a szívembe. A csatossal soha semmi bajom nem volt, a karikás meg van lelazult (vagyis úgy éreztem, hogy nem elég feszes), vagy útban volt a lelógó szár... Derékpántot cserélni meg maga a horror, pedig ebben a darabban még a gyengébbik tépőzár van :-) Közel két hétig nyúztam, mentünk vele mindenfelé, hosszú és rövid távokra, próbálta apa és nagyi is, a gyerek elaludt benne, jó kis hurci ez.

Most akkor jöjjön a konklúzió. A tapasztalataim alapján összességében pozitív a véleményem róla (mindkét Ringa tairól, amit próbáltam), viszont nagyon pontosan kell kötni, különben kőkeményen büntet! A gumi és a műanyag lap nem szivacs, ők az erősebbek! Hosszú távon, nagy súlyú gyerekkel is kényelmes, csak a csuklyarögzítő füleket csinálnám nagyobbra (vagy nem varrnám le). A karikás derékpánt nekem nem jött be, de csatossal nagyon tuti kis félcsatos varázsolható belőle. Apa- és nagyikompatibilis, kis segítséggel ügyesen fel tudja kötni bárki bele a gyerkőcét.