Ellevill Gaia Rainbow

Gyártó: http://www.ellevill.com/en

Érték: 940 NOK

Hossz: 490 cm

Vastagság: 209 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 100% cotton

Státusz: magánszemély tulajdona

Furcsa dolog történt az egyik nagy babahordozós Facebook-csoportban: valaki a blogom alapján kezdte keresni az írót. Viszonylag gyorsan megtalált és legnagyobb meglepetésemre megkérdezte, hogy kipróbálnám-e a kendőjét és írnék-e róla, mert látja a listámban, hogy ilyen még nem járt nálam. Megegyeztünk a feltételekben és pár nap múlva már hozta is a futár a cuccot.

A dobozból kivéve egy csodaszép szivárvány vigyorgott rám, hívogatóan pihepuhán. Az már elsőre is szembetűnő volt, hogy mennyire hosszú a csapás, de a méréskor még egyszer meglepődtem rajta, ui. 80 cm-t mértem.Mint a próbák során kiderült, ez kötéskor rettentően zavaró tud lenni, ráadásul fölösleges is az ekkora lógattyú, mert ha valaki hozzánk hasonlóan a mindennapokban használná, közlekedéskor eléggé balesetveszélyes tud lenni. Ha meg eldugom, akkor meg minek, ugye?

A minta annyira nem fogott meg, de a színei csodálatosak. Messziről és képeken csodaszép élénkek, erősítik egymást, közelről viszont kicsit halványnak tűntek. A kendő tapintása csodálatos, puha, ölelős, nagyon könnyű vele dolgozni. A 70 cm-s szélessége is kedvemre való volt, de a csapások... Minden egyes kötéskor csak húúúúúztam és húztam, tettem innen oda, vettem onnan ide. Kényelmetlen volt, na. Ráadásul mivel csapással nem kötünk (azt mondják az okosok, hogy nem a legbiztonságosabb úgy a kötés, úh. ehhez tartom magam én is), teljesen kihasználhatatlan az a 160 cm kendőrész. A kendő vékonysága miatt a csomó nagyon kicsi és csinos, tetszetős. Viszont a vékonysága miatt nekem annyira nem jött be a 11 kilós gyerkőccel. Engem vágott. Viszont Hóvirágot egész szépen bele tudtam kötni, ami külön öröm számomra, hiszen a hordozóbabás kötések mindig sokkal nehezebbek, különösen ha az ember 10 kiló és 74 cm fölötti, együttműködő belevalóra szakosodott :-)

Összegezzünk. A kendő csodaszép, kezes, vékony, szellős, vidám színű és erősen kéne a szivárványgyűjteményembe. A csapáshosszon én mindenképp rövidítenék, ha az enyém lenne, nem is értem a gyártó szándékát vele. A vékonysága és kezessége miatt viszont elsősorban pici vagy kisebb súlyú nagy gyerekhez tudnám elképzelni. Viszont ezt megcáfolandó van pár ismerősöm, akik a miénknél nehezebb gyereket is még ennél is vékonyabb szövött kendőkben hordoznak, mert nekik csak az a kényelmes. Ennyire mások vagyunk mi emberek! A próba lehetőségéért viszont mindenképpen nagyon hálás vagyok, jó élmény volt :-)