Oscha Okinami Evie

Gyártó: http://www.oschaslings.com/

Érték: € 250

Hossz: 520 cm (size 7)

Vastagság: 214 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 50 % hemp, 50 % cotton

Státusz: magánszemély tulajdona

Ha egyszer igazán elkapja az embert a gépszíj, nem igazán tud leállni. Így vagyok ezzel én is, mindig újabb és újabb kendőket kell kipróbálnom és tesztelnem! Egyszerűen muszáj! Viszont legalább nem akarom megvenni mindegyiket :-) Bár sokszor elég nehéz elválni egy igazán bevált és kényelmes darabtól, pláne ha még szép is! De pont az a jó ebben az egészben, hogy jó esetben ingyen, rosszabb esetben is maximum a postaköltség fejében ismerkedhet az ember lánya gyakorlatilag bármivel és kerülhet olyan dolgok közelébe, amihez máskülönben esélye se lenne. Ez a helyzet például a felső kategóriás hordozóeszközökkel, amelyek megvásárlására anyagi forrásom igazán nem lenne. Ez a kendő pedig egy ilyen kis drágaság, de csodaszép és nagy örömmel töltött el, hogy megkaptam a lehetőséget a próbára.

Az Oscha egy skót cég, igazán tetszetős és igazán jó minőségű kendőket szőnek, igaz, az árát igencsak elkérik. De ez van minden luxuscikknél, hiszen például egy Rolls Royce se annyiba kerül, mint a Szentgotthárdon összeszerelt Opel. Az Oscha Okinamija pedig a nekem különösen tetszik, imádom a "történetes" kendőket! Ez a tajtékzó tengeres, felhős, napos minta meg valahogy egyszerűségével és a színeivel együtt fogott meg.

A kendő tapintásra elég kemény volt, de az előző állomásról frissen mosva érkezett, ami mindig kicsit megkeményíti a szövetet. A vasalás segített rajta egy picit, de mivel alapvetően is töretlen volt még (a betörés volt a vándoroltatás valódi célja), nem volt túl kezes a kicsike. De igazán élvezem, amikor egy ilyen kis bestiát is meg tudok szelidíteni és vállalhatót tudok vele kötni.

Először duplót kötöttem vele. A legelső próbálkozásom sikertelen volt (nagyon laza maradt az egész kötés), de addig küzdöttem, amíg én győztem :) Tökéletes ugyan nem lett, de egy töretlen kenderessel olyat nem is igazán lehet, na meg a duplóim is hagynak némi kívánni valót maguk után. De a lelkesedésem töretlen, egyszer csak megtanulom rendesen!

A szegések eltérőek, a mintából adódóan. Ez nagy segítség, amikor azt se tudja az ember hirtelen, hogy melyik kezét kötötte hozzá a gyerek melyik lábához :-) A 81 centis szélesség nagyon sok, talán túl sok is, viszont az biztos, hogy bőséggel jut anyag a gyerkőc feneke alá, nem lesz egyszerű dolga, ha szét akarja ugrálni a kötést. A hossza sem volt jó nekem, egy hetes kendőhöz én túl kicsi vagyok, pedig a dupló egy valóban kendőzabáló kötés. Igaz, nem gubancoltam különösebben a szárakat, csak szokványos duplót kötöttem. Meg kellett állapítanom ismét, hogy mennyire jól tart egy kenderes kendő és miért is ajánlják az okosak nagy súlyú totyogókhoz. A 11 kilós puttonycsávókám ebben is súlytalannak bizonyult. Az tény, hogy sok meló betörni őket, de igazán megéri. Az Okit is szívesen megnézném a vándorút végén, biztos vagyok benne, hogy egy álompuha szépséggé szelidül!

Hmm... Hogy is lehetne szépen megfogalmazni azt, hogy imádtam és kellene nekem is egy ilyen? Mondjuk egy ötös vagy maximum hatos méretű. A szélességével is megbirkózom nagy duzzogva, ha valaki hozzám vágna egy Okit. Jó kis kendő volt ez, de a betörését egyedül nem hiszem, hogy vállalnám. Jó dolog ez a nyaraltatás, mindenki örül :-)