Pognae

Gyártó: Pognae

Érték: 115000 KRW (kb. 30000 Ft)

Állítható a body?: nem

Státusz: magánszemély tulajdona

Egy igazán különleges és furcsa hordozót "fújt felém a szél" az egyik klubnapon. A Pognae nevet/márkát addig sosem hallottam és ha nem mondják, hogy egy bárányosat keressek, fogalmam sem lett volna, hogy ez bizony egy csatos, amit első felindulásból én bizony lekenguruztam...

Lássuk, mi is ez valójában. A Pognae egy koreai hordozó márka, sokféle eszközt gyárt, a hordozótakarótól kezdve a bugyikenguruvá alakítható csípőülőkén át az SSC-ig. Nem véletlenül kenguruztam le ezt is, elég keskenynek tűnt a body alja, meg van benne egy kemény "deszka" (tapintásra valami kemény kartonszerű, a hordozó anyagával bevonva), ami a gyerek hátát/fejét hivatott pluszban tartani. Ez a valami mondjuk viccesen kapcsolódik a hordozóhoz, hiszen tépőzárral rögzíthető a vállpántokhoz és a tépőzáras rész egyben egy pántrágóka is. Szuper ötlet, csak tudnám, minek az a kemény rész bele :D

A derékrész és a vállpántok kialakítása olyan, mint bármelyik másik csatosé: a hordozó személynek kényelmes, jól párnázott és megfelelő méretű. A méret kritikus pont volt, hiszen a próbánk idejére már alaposan kifogytam a korábbi csatosunkat, így jogosan féltem minden más hasonló szerkezettől.

A kezdeti szkepticizmusom és előítéleteim alapjukban dőltek rommá, ugyanis minden feltételezés ellenére ez egy egészen jó kis hurci. 13 hónapos, 10 kilós és 76 centis, járni tudó belevalóval próbáltam. Neki pontosan jó volt a hordozó mérete, a "deszka" sem nyomta sehol, a body szélessége is pont terpeszszéles volt. Nekem pedig szuperkényelmes! Az alvócsuklya kötője kicsit fura, rövid, nem igazán állt kézre, a szellőzőnyíláson pedig nagyon jót nevettem. De végül is van benne ráció, a dél-koreai nyár biztos fülledtebb, mint a magyar :-D Ráadásul az ablak takaró része tépőzárral rögzíthető is a derékpánton, nehogy visszatekeredjen már a gyerek fenekére!

Összegezve furán kettős hordozóról van szó. Kengurunak és komolytalannak látszó hurci, ami nem kenguru és meglepően komoly. Érdekes megoldásokat sorakoztat fel, de egyikre sem húzhatom rá a rossz vagy az ártalmas skatulyát. Kényelmes, figyelemfelkeltő és a bárányos dekort egyenesen imádom!