Joy&Joe Luceo Non Uro Forest Green

Gyártó: http://joyandjoebaby.co.uk

Érték: £125

Hossz: 468 cm

Vastagság: 323 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 75% cotton, 25% linen

Státusz: vándor

Amikor elkezdtem nagyüzemben kendőket próbálni rájöttem, hogy mint az élet bármely más területén, a hordozóknál is többnyire híg az olcsó hús leve. Ahogy egyre több alkalmam nyílik közép- és felső kategóriás kendőket is hordozókat próbálni, újra és újra megtapasztalom, hogy elég kevés kivétellel jobbak, kényelmesebbek és ezt hosszú távon is megbízhatóan hozzák. A Joy&Joe egy elég drága kendőket gyártó angol cég, tőlük eddig még csak a koponyás csodájukhoz volt szerencsém. Az sem volt rossz, így kíváncsian vártam ezt is.

A futár egy csodát hozott. A dobozból egy zöld szarvas nézett velem farkasszemet. Tudtam, hogy lenes kendőt kapok, de az meglepett, hogy mennyire puha és mennyire nem legyezőszerűen gyűrött a kendő. Gondoltam biztos frissen vasalták. De nem. Ez nem gyűrődik, bármit is csináljon vele az ember! Plusz leneshez képest valószerűtlenül puha volt. A szélességét kicsit keveselltem (ezt az érzést a mérőszalag is igazolta).

A hossza ellenére batyuztam vele. Pikk-pakk meg tudtam kötni, nem lazult közben, nem gubancolódtak a szárak... Segített a kendő, mintha plusz egy kezem lett volna. Rengeteg helyre mentünk együtt: játszótérre, egész napos tömegközlekedéssel a világ végére és tovább... Bárhol és bármikor meg tudtam kötni nekem megfelelőre a batyut és eszemben sem volt mással próbálkozni, hiszen a beleszőtt antigravitációs nanorobotok hősiesen és megbízhatóan helytálltak minden egyes alkalommal. Túlzás nélkül állíthatom, hogy nem éreztem a 11 kilót a hátamon a 3. óra végén sem. Mondjuk jó vastag, a méréseim alapján döbbentem rá, mennyire is, mégsem volt gond vele, simán elfért az egész kendőanyag a nem túl méretes markomban és a sávokat meghúzni sem volt probléma. Duplót kétszer kötöttem és bár többrétegű kötés, nehéz gyerekkel kényelmesebb szokott lenni (logikus, hiszen a több réteg jobban és máshogy oszlatja a súlyt, mint a batyu egyetlen kendőrétege), ezzel a kendővel nem adott annyival többet. Kényelmes volt, de túl sok különbséget nem éreztem.

Egyetlen negatívumként talán a mintát említhetném: túl nagy. Batyuban csak tükör előtt sikerült úgy kötni, hogy tuti látszódjon legalább az agancsa és a szeme a szarvasnak, duplóban meg nem vagyok sok kendőt felvevő elöl, így csak őzszerűként tudott kukkolni szegény szarvasbikám, mert az agancsából nem sok látszódott rajtam :-D

Na erről a kendőről nehéz volt lebeszélnem magam. A józan eszem sorra hozta az érveket: drága, keskeny (65 cm, ami nálam az alsó határt sem üti meg), nagy a minta, drága és még drága is, a szívem mégis mindig talált benne szerethetőt. Így a belső vitám mielőbbi megszüntetése végett gyorsan visszaadtam. A mai napig csodálkozom és gondolkodom, hogy mitől is lehetett ez ennyire jó és kényelmes kendő, de eddig még nem jöttem rá. Ha valaki rátalál a beleszőtt antigravitációs nanorobotok titkára, értesítsen engem is, legyen szíves! Köszönöm!