Pollora Candyland Almos

Gyártó: http://www.pollora.com/

Érték: € 89,25

Hossz: 332 cm (rövid oldalon)

Vastagság: 212 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 28% cotton, 72% linen

Státusz: magánszemély tulajdona

A nem túl távoli múltban láttam az egyik csoportban egy magyar anya örömködését, miszerint a Pollora pályázatán az ő terve nyert és leszövik az általa tervezett kendőt. Nézegettem a muffinokat és mindenféle cukros bigyókat, amiket rajzolt, tényleg tetszetős kompozíció lett, örültem az örömének. Aztán pár héttel ezelőtt Réka hozzám vágott egy kendőt, hogy ki akarom-e próbálni, magyar anya tervezte. Mint azt már sokszor leírtam, ezeknek az ajánlatoknak nem tudok ellenállni :-D

A kapott kendő a Candyland kék változata (létezik belőle egy Bonbon fedőnevű rózsaszín is) és egy hetes kendőből vágott batyunyi maradék, egyik végén a gyári csapással, a másik egyenesre lett vágva. Első ránézésre az élénk, ragyogó színek fogtak meg, ami egy lila-zöld összeállítás esetében eléggé meglepő volt. Tapintásra vékony, puha, omlós anyag és a döbbenetet csak fokozta, amikor megnéztem az összetételt. 72 % lent tartalmaz, de az addigi nem túl intenzív használat ellenére sem akart megállni a sarokban. Fogalmam sincs, hogy csinálja, de valamit nagyon tud :-)

Jött a főpróba: haza kellett hozni benne a 11,5 kilós pöttömöt, aki az alvásidőt elérve kezdett rohamosan nyűgösödni. Mivel akkor épp ez volt az egyetlen rövid kendő nálam, ezzel kötöttem batyuba, majd kötés közben drukkoltam, hogy a vékonysága miatt ne vágjon, mert belepusztulok hazáig :-) Alaptalan volt a félelmem, ez a kendő nem vág :-) Ráadásul az álommanók is jól dolgoznak benne, mert egész gyorsan lenyugodott és elaludt a pöttöm a hátamon.

A 73 cm-s szélesség számomra pont megfelelő a rendelkezésemre álló totyogónkhoz, de mivel puha, vékony és nagyon könnyen köthető kendőről van szó, pici babához is bátran ajánlanám (ott viszont ez egy picit sok lehet, de sose kötöttem még valódi újszülöttel, csak demobabával, nem tudom, valójában mennyire zavar a széles kendő, egyáltalán zavaró-e). A hossz kérdése itt most nem mérvadó, mert egy vágott kendőről van szó, de egy 4,2 m-es ötöst szívesen elfogadnék belőle. A szegések eltérőek, pont úgy jön ki a minta, így még kezdőbarát is. A minta magáért beszél, én bevallom, beleszerettem, pedig nem vagyok cukorfüggő :-)

Összegezve nekem ez nagyon kéne. Nagy gyerekhez szuper kis nyári kendő, szellős, könnyen köthető, fényes és élénk, ugyanakkor nem hivalkodó, picihez meg a vékonysága miatt lehet jó. Hatalmasat csalódtam az előítéletem miatt, pozitív irányban, hiszen egy ekkora lentartalomtól nem ilyen puhaságot vártam. Nem sértődnék meg, ha valaki nekem adna egy ilyet, ígérem, nem dobnám ki :-)