Lujzus kéziszövött karikás kendő

Gyártó: http://www.lujzus.com/

Érték: 11800 Ft

Hossz: 180 cm (rövid oldalon)

Vastagság: 200 g/m2

Szövés: diamond weave

Összetétel: 100% Cotton

Státusz: vándor

Újabb vándort hozott a Posta, ezúttal egy karikás kendőt. Én már régóta nem használok ilyet, mert nehéz már nekem a 11 kilós és 80 centis gyerek benne, de erre a kéziszövöttre nagyon kíváncsi voltam. Így hát bevállaltam a nehéz gyereket és az egyrétegű kötést.

A karikás kendő nem egy bonyolult szerkezet, anno Benjit is hordoztuk ilyennel, amikor még picike volt. Az is egy Lujzus volt és én nagyon szerettem. Mivel pályafutásunk során talán 10 alkalommal használtunk csak babakocsit, a nagyik messze laknak és autónk sincs, így a vonatozáshoz is könnyen használható hordozó kellett. A karikás a mai napig a legtutibb vonatozós megoldásunk.

Ez a kendő első látásra is csodaszép volt! Alapvetően nem szeretem annyira a lilát, de ennek annyira kellemes árnyalata van, hogy még nekem is jó érzés volt ránézni. Az én ízlésemhez képest kicsikét keskeny volt a maga 62 centijével, de a hossza pont jó volt. Tapintásra vékonynak tűnik, de nem hozza a vékony kendő vs. nagy súlyú gyerek élményt, nem vágott sehol. Igaz, hosszú távon nem hordoztam benne, csak felkapósnak használtam. Például a piacon, amikor levettem a hátamról a pöttömöt, hadd jöjjön a saját lábán mellettem, de még véletlenül se akart arra jönni, amerre én, de még csak az alsó mancsfogás se működött hosszú távon, így hát előbújt a karikás a táskámból és jött föl a töpörtyű a csípőmre. Körbejártuk a piacot és így is jöttünk haza, kb. háromnegyed órát volt rajtam összesen és egyhuzamban. Ez már sok volt nekem a féloldalas és egyrétegű terhelésből, de ez nem a kendő hibája. Pontosan ezért hagytam fel a karikásozással.

A szegések csak érzésre eltérőek (az egyik a színe felé, a másik a fonáka felé lett beszegve), így ha az ember alaposan megfigyeli, hogy melyik oldal melyik, még segíthet is neki. Kötni nagyon könnyű, puha, lágy, betört és kezes kendőről van szó. De eddig szinte minden Lujzus ilyen volt, amivel találkoztam :-) Az anyag textúrája sokkal sűrűbb, mint amit egy kéziszövött kendőtől vártam volna. Ez nagy meglepetés volt számomra. A képeken is próbáltam láttatni, hogy a szövési mintából adódó lebegő szálak nem olyan vészesen hosszúak, pedig nem extrán vékony fonalból szőtték. Ezért aztán nem hajlamos olyan nagyon a szálkihúzódásra és szakadásra, mint a korábban a kezeim között járt kéziszövöttek.

Összegezve ez a hurci nagyon hű :-) Mást vártam, mint amit kaptam és kellemesen meglepődtem. Ez egy nagyon tuti és kéziszövötthoz képest kevéssé kényes, strapabíró kendő. Puhasága és könnyű kezelhetősége miatt bátran ajánlom kezdőnek vagy épp újszülötthöz. Nem fognak benne csalódni.