Mokosh Lace Roses

Gyártó: Mokosh-Wrap

Érték: 120 GBP

Hossz: 460 cm (size 6)

Vastagság: 250 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 100% Cotton

Státusz: vándor

22563151 7409e91c92156bb4c35f85fe780646e2 xl

 Egy újabb kihagyhatatlan alkalom kínálkozott: egy külföldi gyártó hivatalos, nemzetközi vándorkendőjét próbálhattuk ki sebtiben, a postázás előtt. A Mokosh a hatalmas Oroszország egyik feltörekvő kendőmárkája, felsőkategóriás szépségek megálmodója és létrehozója. Így hát rettentően örültem, amikor Bea felajánlotta a próbát és a mellé társuló beszélgetést.

A kendő 6-os, 4,6 m-es, 80 cm széles óriás volt és nagyon rózsaszín. Tapintásra puha, a friss mosás ellenére, de ennyit számít a szárítógép egy pamutkendőnél. A színe annyira nem az én világom, de a minta, annak a kidolgozottsága és az egész kendő textúrája nagyon-nagyon tetszett. A szövés kb. olyan, mint a Joy&Joe SMP-nél, laza, sok a lebegő szál, ami elég sérülékennyé teszi a kendőt, figyelni kell az esetleges szálkihúzódások, szálszakadások elkerülésére. De hát ez sem egy szokványos, minden utcasarkon bagóért megkapható darab...

Mint első kötésnél mindig, most is batyut kötöttem, aminek a megkötése a hatalmas szélesség miatt kicsit problémásra sikeredett, de végül egész korrekt kötés lett belőle. Folyton a keskeny kendők miatt nyafogok, ez meg bezzeg túl széles volt. Nekem semmi se jó :-D Kötni egész kellemes volt. Bár éreztem, hogy nem egy rommá tört darabról van szó, nem kellett túlzottan küzdenem vele, hogy bebatyuzzam a puttonycsávómat (persze miután megküzdöttem a szélessége miatti kendőtöbblettel...). Kényelmes lett nagyon, a 10 kilós nehezéket alig éreztem benne. Viszont még mindig nem túl batyukompatibilis a 6-os kendő. De hét kellett nekem azt kötni vele, ugye? :-D

Összességében mégsem kéne, mert rózsaszín és laza szövésű, nekem meg ezek egyáltalán nem valók. A vigyázós kendőkre nem igazán tudok úgy vigyázni a mindennapokban, amennyire azt kellene és megérdemelnék. Viszont mivel tényleg jó és kényelmes kis kendő, mégis kéne. Egy kicsit. Ünneplősnek. Más színben.