Uppymama Red Thread

Gyártó: http://uppymama.com/

Érték: $567

Hossz: 540 cm

Vastagság: ?

Szövés: vászon (black weft with red colour block center)

Összetétel: 100% cotton

Státusz: vándor

Volt idő, amikor eszem ágában sem állt kendőt venni a kezembe. Volt idő, amikor eszem ágában sem állt drága kendőt venni a kezembe. Aztán egyszer csak jött a lehetőség: hipergyors próba egy Uppymamával. Az egyik kerületi klubalkalom során sikerül lecsapnom erre a páratlan kendőre. Az Uppymamáról azt kell tudni, hogy egy eléggé magasra tornázott árú (erős hype miatt), kéziszövött "státuszszimbólum", főleg itthon. Nem sok van belőle nálunk, bezzeg külföldön... 

A kendőről több dolgot is tudni kell: 7+-os, majd' 5 és fél méter. Vászonszövött, ami a klasszikus ajánlás szerint nem a legpraktikusabb hordozáshoz, de a nagy vízen túl ennek nagy hagyománya van. Színváltozással jelzett a közepe és szegetlen. Plusz iszonyatosan széles. Nem volt lehetőségem lemérni, de irgalmatlanul sok textilt kellett megmozgatni. Végül, de nem utolsósorban ez volt a legdrágább hordozóeszköz, ami a kezembe került eddig és nem nagyon számítok trónfosztóra :-)

Napsütésben csodálatosan szép a színe, teljesen elvarázsolt. Tapintásra kicsit vastagnak tűnt, de mivel kézzel szőtt, próba nélkül ez nem nagyon jelent semmit. Ha csak gyors próbáról van szó, akkor általában batyut szoktam kötni, mert abban jobb vagyok, sokkal könnyebben meg tudom ítélni a kendőt, jobban össze tudom hasonlítani a korábbi tapasztalataimmal és el tudom dönteni, hogy tetszik-e vagy sem. De egy ekkora anyagtömeggel esélyem sincs batyuzni, jött hát a dupló... Kb. vért izzadtam, de nem azért, mert nehezen köthető lett volna a kendő, sőt. Az meglepően könnyen siklott egyik oldalról a másikra, szinte még segített is. Csak hát hoooosszúúúúúúúú a drága... Megkötöttem végül, egész korrekt is lett, örültem nagyon. Jó sok maradt lógni a csomó után (nálam 4,6 m-ből kijön a dupló), de sebaj, mert gyönyörű a kendő. Kötés közben egy dolog zavart még nagyon a kendő hosszán kívül (nekem ez már kezelhetetlenül hosszú), mégpedig a szegések hiánya. Nekem ez valahogy hozzátartozik a kendőhöz, annyira megszoktam már, hogy az alapján tájékozódok kötés közben, hogy ha nincs, elvesztem.

Míg fotóztunk és beszélgettünk, figyelni kezdtem, hogy vág-e, nehéz-e a tekergő 11 kilós, lazul-e a kendő, csúszik-e a vászon stb. Vágni bizony kb. 5 perc után kezdett, amit egyáltalán nem vártam volna, főleg duplóban. Furcsa volt. Ennél vastagabbnak gondoltam tapogatás alapján, de lehet, hogy csak a vászonszövés miatt vezeti el máshogy a súlyt. Nem tudom. Mindenesetre alaposan meglepődtem és már kicsit más szemmel néztem rá. Nagyon jó lett volna főleg ezek után még egy hosszabb, pár napos próba, de mivel nem hozzám érkezett ez a vándor és nem sokra rá már vitte is tovább a posta, ezért erre nem volt lehetőségem. Talán majd valamikor máskor. De az élményt megkaptam, hálás is vagyok érte Eszternek, köszönöm szépen!