Volgasling Birds Maxi Night Wrap

Gyártó: Volgasling

Érték: € 88

Hossz: 420 cm

Vastagság: 241 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 100% cotton

Státusz: teszter

Egy szép májusi napon bementem az egyik budapesti hordozós boltba, hogy azt átadási pontként használva visszaadjak egy nálam lévő kendőt a tulajdonosának. Épp Fruzsi, és kisfia Kaba tartották a frontot, beszélgetni kezdtünk. Egyszer csak nekem szegezte a kérdést: benne lennék-e egy Volgasling tesztelős körben, majd írnék-e róla pár sort a blogban? Naná! Ilyen ajánlatokat nem szabad kihagyni, úgyhogy pár nappal később már nálam is volt a kendő. Annyi háttérinfót kaptam, hogy még nagyon töretlen, így álljak hozzá.

A tároló zsák miatt azt hittem, egy világos kendővel lesz dolgom. Nem szeretem a világosakat, kényesnek tartom őket. Tévedtem. A kapott kendő eléggé sötét, ugyanakkor nem éreztem nyomasztónak a színét, sőt, és még a mintája is tetszik. Visszafogott, mégis elegáns... Szépség! A tapintása kissé kartonos volt, de tudtam, hogy töretlen még, viszont egy pamutkendőtől kicsit mást vártam. Erősen lenes emlékeket idézett fel bennem.

Kötés előtt jól felszívtam magam, már előre azon pörögtem, hogy csak azért is legyőzöm, nem foghat ki rajtam. Ismét csak tévedtem. Nem nagyon kellett legyőzni, megadta magát. Önként :-) Batyuztam vele és a 11 kilós belevalóval így mászkáltunk szerte a városban. Volt meleg, volt reggel még kicsit hűvös... Jól ki tudtunk próbálni sokféle körülményt, így a tapasztalat eléggé változatos lett.

Először is rá kellett jönnöm, hogy ez egy rafinált kendő. Amikor megkötöttem, még minden meseszép volt, feszes, pontos, csodás. Aztán egy idő után csak kibújt a szög a zsákból: előjött a kötésben maradó rejtett lazaság és jól lecsúszott a vállam fölött alaposan kilátó batyusrác, pedig a csomó nem csúszott szét, egy millimétert sem mozdult el. Ha meg magasabbra kötöttem, az istennek se akart szétcsúszni és lelazulni a kötésem, így a súlyponteloltódás miatt küzdöttem az elemekkel... A másik gondom, hogy kb. 3/4 órányi folyamatos hordozás után kezdett nagyon nehézzé válni a potyautasom benne, és még vágta is a vállam a kendő. A 241 g/m2 egy közepes vastagságnak felel meg, ez még nem indokolja, hogy nagy gyerek nehéz legyen benne vagy vágjon egy kendő. Eddig még nem jöttem rá a magyarázatra, mindenesetre meglepő és hosszabb mászkálásnál kényelmetlen lett. A időjárás viszont nem befolyásolta, hogy mennyire izzadunk össze vagy sem, jó kis szellős cucc ez, tetszett.

Összességében pozitív a véleményem róla, bár az is igaz, hogy állandóra azért nem kéne. Alaposan betörve bőven jó kendő újszülöttnek is akár, és a 70 cm-s szélesség miatt a hordozós kor végéig is jól használható. Nagyon örülök, hogy ezt az oroszt is kipróbálhattam, eddig egész jó véleménnyel vagyok a kendőikről. Köszönöm szépen a lehetőséget! :-)