Lujzus félcsatos

Gyártó: http://www.lujzus.com/

Érték: 28900 Ft-tól, kendőfüggő

Állítható a body?: igen

Státusz: vándor

Eljött az idő az én hordozási evolúciómban is, amikor megértem arra, hogy hordozókendőből készült és kendőszáras hordozót próbáljak ki. Ez az igény oly' erősen és sürgetően érkezett, hogy órákon belül kerítettem egyet, méghozzá egy Lujzus félcsatost és feliratkoztam az akkor induló vándor Lujzusokra. Azokat ugyanis hazai szövödében szövött, saját márkás hordozókendőből varrja egy WAHM anyuka, név szerint Sinka Lujza, vagyis Lujzus :-) A kendőalapú formázott hordozók azért jobbak a baba szempontjából, mint a sávoly-dekor alapúak, mert puhábbak, ölelősebbek, jobban rásimulnak az apró gerincre, viszont ezeknél is érvényes az, hogy a használati ajánlás nem a gyerkőc korát vagy súlyát veszi alapul, hanem a mozgásfejlődés stádiumát. Vagyis amíg egy mei tait, ami kötős derekú, a tanácsadók ülni tudástól ajánlanak, addig egy csatost csak állni/járni tudástól. A félcsatos a kettő között van, de ülni mindenképp jó, ha már egy ideje tud a belevaló. Persze ez csak ajánlás, sok minden felülírhatja és a végén úgyis a szülők döntik el, mikor mit használnak, csak jó, ha itt is olvasható. Szerintem.

A sebtiben kipróbált félcsatos egy Lana Rose - Lujzus sárga gyémánt házasítás volt és csodaszép volt az összkép, nagyon illik a két kendő egymáshoz! Az volt az első, kézzelfogható Lujzusom, rá is csodálkoztam pár dologra, ami a monitoron keresztül nem igazán jutott el az agyamig. Például a kendős szárak hossza. Aki sose hosszúkendőzött, annak meglepő az a végtelen anyagrengeteg, de tényleg elég jól el tud fogyni a kötés végére... Aztán ott volt a derékpánt. Nekünk egy Magyarindánk volt, annak tenyérnyinél is szélesebb a derékpántja, ahhoz voltam szokva. Lujzus viszont keskeny derékpánttal varrja a hordozóit, ami nem baj, csak nekem szokatlan volt. A body cipzáros állíthatósága is érdekes volt élőben... Nagyon más egy valós tapogatás a képernyői nézelődéshez képest!

A próba gyors volt és mivel már vártam a vándor félcsatost, tényleg csak a hirtelen kíváncsiságomat elégítettem ki vele. Az akkor 7 hónapos, ülni már épp tudó gyerkőcömnek kicsit magas volt a body (de állíthattuk volna kisebbre), a szélesség viszont fokozatmentesen állítható a derékpánton rögzülő hevederekkel. A derékpánt nekem túl keskeny volt, máshoz szoktam, ez máshogy terhel (inkább vállra, mint derékra, nekem a keresztcsontra terhelés az igazán kényelmes). A vállpántok párnázottak és vajpuhára tört sárga gyémántból készültek. A body belseje natúr gyémánt Lujzusból volt, teljes hosszában vágatlan a belső panel minden formázott hordozójában!

A vándor is hasonló élményekkel szolgált, bár azt egy hétig próbálgattuk. A külső panel olajzöld gyémánt Lujzusból készült, a szárak pedig folklórból. Ez utóbbit imádtam, csodaszép! Nagyon feldobta az amúgy semmi extra hurcit! Az nem biztos, hogy tetszene, ha az egész abból lenne, de ennyi kis élénk szín ahhoz az egyszínű, sötét tónusú gyémánthoz mindenképp kellett. Szuper ötlet mind a párosítás, mind maga a kendőtervezés!

Összességében amiatt, hogy nekem annyira nem jött be a derékmegoldása, még nem tudom rá azt mondani, hogy nem jó hordozó, sőt! Ennyire mások vagyunk mi, hordozó anyák/apán/emberek! Nagyon-nagyon sok embernek tetszik és pont hogy ez és így kényelmesebb. Én pedig hálás vagyok a vándoroltatásért, mert így olyan Lujzusokkal is megismerkedhettem, amiknek a létezéséről sem tudtam (pl. rögtön a félcsatos egy ilyen típus volt) és rengeteg hasznos tapasztalattal gazdagodtam általuk!