Lujzus SSC (csatos)

Gyártó: http://www.lujzus.com/

Érték: kb. 25000 Ft (de függ a kendő árától!)

Állítható a body?: igen

Státusz: vándor

Hatalmas várakozás előzte meg ennek a vándor hordozónak az érkezését. Nagyon szerettem volna egy ilyet venni, de nem mertem addig nagyobb beruházásért kampányolni, amíg nem próbáltuk ki, hogy milyen is, mindenkinek tetszik-e, mindenkinek kényelmes-e. Aztán amikor Lujzus elindította a vándorait, az elsők között jelentkeztem. Júniusban sorra is kerültünk, hozta a futár a csomagot.

Lujzus a hordozóit kizárólag hordozókendőből készíti, én legalábbis még nem láttam nála/tőle munkaruhavászonból vagy dekor vászonból készült hurcit. A vándor csatos saját, vagyis Lujzus kendőből készült, kívül is és belül is gyémántsávoly szövésűből, ami az egyik leginkább strapabíró anyagot adó szövésfajta. A külső panelen két cipzár és oldalsó behúzók biztosítják a body állíthatóságát, míg a szélességet a derékpántnál lévő hevederek állításával és a body tetején lévő behúzóval lehet fokozatmentesen megtenni. Így a body alul 10-40 cm között állítható, ami elég nagy variabilitást ad. A cipzáros megoldás nagyon szuper ötlet, több hordozógyártó (akár WAHM, akár nagy gyártó) is alkalmazza, nekem viszont annyira nem tetszik, amikor sok anyag gyűlik össze a gyerek hátán, mert pl. a legkisebb állásra kellene összehúznom a body-t. Ez az én saját ellenérzésem, nagyon sok anyát ez egyáltalán nem zavar, a gyerekeket még kevésbé.

Azt viszont fontos itt is megjegyezni, hogy a csatos hordozó használatát nem a belevaló kora vagy mérete, hanem a mozgásfejlődése határozza meg! SSC-t a tanácsadók járni tudástól ajánlanak, mert addigra erősödnek meg annyira a törzsi izmok. Ez az ajánlás, de mint minden, a gyerekkel kapcsolatos dologban, a döntés az anya és az apa kompetenciája.

A próba idején volt egy saját, sehol sem állítható csatosunk, amit mindannyian imádtunk és napi szinten használtunk. Az ember óhatatlanul is ahhoz hasonlít mindent, amit már próbált, ami bevált, amit napi szinten használ, nálunk sem volt ez másképpen. Ezért is lett a hatalmas várakozás vége hatalmas koppanás. Ugyanis a saját SSC derékpántja széles, főleg keresztcsontra terhelő és vastagon párnázott volt, míg Lujzus keskeny derékpántú, főleg vállra és törzsre terhelő csatost varr. Nem ehhez voltunk szokva, így furcsa és szokatlan volt, mondhatni kényelmetlen is, hiszen nem azt az érzést adta, mint a másik. Ez teljesen természetes tény, de amikor az ember először tapasztalja meg és jut el az agyáig, hogy egy MÁSIK fajta hordozó MÁS, mint amit addig megszokott, az elég keményen arcon csapja. A belevalót viszont egyáltalán nem zavarta a változás és minden saját negatív tapasztalat ellenére élveztem, ahogy szépen rásimul a kendős body a hátára/fenekére és puhább, ölelősebb az egész hurci, mint egy munkaruhavásznas másmilyen. Ez a kettősség érzés indított el a tesztelői úton, ekkor kezdtem el keresni a megfelelőt, az igazán tutit és álltam neki próbálni mindent, amihez csak hozzá tudok férni. 

Az első próba idején még nem tudtam kipróbálni a popópántos variációt (minden Lujzus csatoshoz szériatartozék egy ún. popópánt, amit a derékpánt közepén lévő bujtatóba kell befűzni, majd a heveder két végét a két vállpánthoz csatolni, így a vállpántok meghúzásával nem a gyerek derekát egyenesítjük ki, hanem az egész gyereket emeljük feljebb. A második találkozáskor (pár hónappal és sok-sok tapasztalattal később) viszont kipróbáltam. Ég és föld számomra a különbség, így ismét kaptam egy hatalmas pofont a Lujzus csatostól. Mintha nem is ugyanaz a hordozó lett volna! Olyannyira más volt így a súlyeloszlás, hogy az időközben vagy 5 kilóval nehezebb puttonyom is súlytalan lett, a derékpánt nem vágott, nem volt kényelmetlen és sehol sem éreztem azt, hogy nyomna, húzna vagy vágna bármi. Padlót fogtam.

Na de innen szép nyerni, vagyis megkísérlem összefoglalni a tapasztalataimat. Az első próba után azt mondtam volna, hogy nem tetszett, a hatalmas várakozás ellenére csalódás volt, kényelmetlen a vékony derékpánt és nem nekünk való ez a hordozó. A második után pedig azt, hogy szuperkényelmes, nagy gyerekkel sem vág, jól beállítható, a popópánt maga a csoda és igencsak elgondolkodnék a beszerzésén. Csupán ennyit számít az, hogy az ember mennyire jól tudja kihasználni a hordozó tartozékait és mennyire tudja jól beállítani a hordozót. Ebben segít rengeteget a saját vagy a tanácsadói tapasztalat!