Margarita

Gyártó: http://margaritamanufactory.iwk.hu/

Érték: 40500 Ft

Hossz: 365 cm (size 4)

Vastagság: 305 g/m2

Szövés: small diamond weave

Összetétel: 100% Cotton

Státusz: magánszemély tulajdona

Egy kihagyhatatlan lehetőséget kaptam: kipróbálhattam egy újabb hazai és kéziszövött remeket, egy batyunyi Margaritát. Képen már láttam, amikor a tulajdonosa megkapta és már akkor elvarázsoltak a színei.De érdekes módon, az egyik képen csodásan élénk színeket mutatott, a másikon meg halvány, kontraszttalant, így hát nem tudtam, milyen is lesz élőben. Nagyon vártam a találkozást.

Amikor megérkezett és elkezdtünk ismerkedni, azonnal feltűnt, hogy mennyire puha és milyen vékonynak hat. El is kezdtem félni, hogy mihez kezdek egy vékony és rövid kendővel meg egy nagy gyerekkel, hiszen ebből a hosszból többrétegű kötés biztosan nem jön ki.

A látvány magáért beszélt. Élőben élénk, valószerűtlenül vibráló szőttes, a kis gyémánt szövés miatt stabil, nem nyúlós. Kéziszövött lévén kicsit laza az egész textúrája, a színes keresztszálak többszálú fonalak, ezért hát eléggé vigyázni kell rá a könnyű szálkihúzódás és szálszakadás lehetősége miatt. Nem egy játszótérre való, nyúzós hurci! Nem csak ez, szerintem egyik kézzel szőtt sem, de persze mindenkinek más az értékrendje. Csapása nincs, de nem is kell, a középjelzése pedig "anyagában kódolt", vagyis a középső bordó sáv az.

Az első döbbenet akkor következett, amikor megmértem a kendőt és kiszámoltam a vastagságát. A 305 g/m2 igencsak vastag anyagot takar. Átszámoltam párszor, nem hittem a szememnek, biztos voltam benne, hogy hibáztam. De ennyi az annyi...

Másodszor akkor döbbentem le, amikor kötöttem vele. Egy nagyon könnyen kezelhető, kicsi csomót képző kendő ez, ami betonként tartotta a 10 kilós puttonycsávómat a hátamon és fura módon súlytalan lett benne a gyerek. Nem húzott, nem vágott még a több mint fél órája ernyedten alvó gyerek alatt sem.

Egy dolog nem tetszett igazán: a szélessége. 63 cm-t mértem, a belevalóm 79 cm hosszú. Nekem ez a kettő annyira nem volt kompatibilis, meg én a széles, 70-75 cm-es kendőket szeretem. Szépen lehet ezzel is kötni, de nekem kényelmetlen, sokkal több odafigyelést és előkészületet igényelt.

Összegezve a tapasztalataimat, egy igazán univerzális, puha, ölelős, könnyen kezelhető és egyedi kendővel játszhattam, újszülöttnek ugyanúgy alkalmasnak tartom, mint totyogónak és nem utolsósorban egyszerűségében csodaszép. Mint eddig minden más kézzel és verejtékkel készült tesztalanyt, ezt is fájó szívvel küldtem tovább és még napokig éreztem az űrt, amit maga után hagyott. Imádom azokat a hordozóeszközöket, amiken látszik és érződik a készítőjük lelke, kreativitása, munkája és gyakorlatilag az egész lénye. Ezt egy sorozatgyártott hordozó, legyen az bármilyen hiperszuper, csodacucc is, soha sem fogja és nem tudja sugározni felém!