Natibaby Springtime Garden

Gyártó: natibaby.eu

Érték: $145

Hossz: 4,6 m (size 6)

Vastagság: 240 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 30% linen, 70% cotton

Státusz: magánszemély tulajdona

Egy kölcsöncsere keretében jutottam hozzá ehhez a lenes kendőhöz. A tulajdonosa szerint vajpuhára tört, könnyen köthető kendőről volt szó, ezzel alaposan felkeltette az érdeklődésemet. Nekem nem igazán jönnek be a lenesek, valahogy nem vagyunk egy súlycsoportban, és hiába törték már puhára, sehogy sem tudok vele úgy bánni, úgy kötni, ahogy igazán szeretnék. 

A színe csodás, nagyon tetszett! A minta is közel áll hozzám: tavaszi rét, pillangók, növények... Viszont nem kontrasztos, így alig látszódik belőle valami. Nem hogy kötve, de még kiterítve sem. Használatkor a szokásos lenes kendő képe tárul elénk: a szép simára vasalt textil harmonikaszerűen gyűrődik. Ennyire jellemző gyűrődést még nem láttam más összetételű kendőnél, ez lenes sajátság szerintem.

Kötni nekem nem volt jó. Az tény, hogy puha, ahhoz képest könnyen kezelhető, viszont nekem nincs annyi erő a kezemben, hogy ezt szépen és pontosan tudjam kötni. Robin's féle csípőkötést és batyut próbáltam vele és a 10 kilós belevalóval, én küzdöttem. Viszont egy jó leneshez méltóan tartott és oszlatta a súlyt rendesen, egy millimétert sem csúszott annak ellenére sem, hogy a kötések pontossága finoman szólva is hagyott némi kívánnivalót maga után. 

Valóban jó kis kendő, szép is, tavaszi is, de ismét megbizonyosodtam arról, hogy hiába szuper a len nagy súlyú totyogóhoz és szellős, nekem egyáltalán nem való.