Nandu ÖKO Prémium megkötős hordozókendő XXL

Gyártó: http://nandu-wrap.com/

Érték:16360 Ft (€56,4)

Hossz: 470 cm (size 6)

Vastagság: 211 g/m2

Szövés: keresztsávoly

Összetétel: 100 % pamut

Státusz: teszter

A Nandu kendők gyártója 2014. végén felhívást tett közzé: az új, Öko Prémium kendők teszteléséhez vár lelkes jelentkezőket. Természetesen lecsaptam a lehetőségre én is, hiszen korábbi Nandu kendőkkel már volt némi tapasztalatom és bizonyos különösen jól sikerült szériák kivételével nem volt túl jó tapasztalatom velük. Jó pár hetes várakozást követően jött egy email egy táblázattal, majd újabb hosszas várakozás és huzavona után jött az email, hogy melyik hétfőn van két órám átvenni a csodakendőt a gyártó boltjában... 

Három kendő közül választhattam, a legkevésbé kemény tapintású és a legkevésbé illatos darabot hoztam el. Bíztam benne, hogy ezen óvintézkedésekkel sikerült egy hordozásra használható tesztert szereznem, de csak az első kötésnél bizonyosodhattam meg róla, hogy sikerült-e.

Az első ismerkedés pozitívra sikerült. Óhatatlanul is összehasonlítja az ember a korábbi tapasztalatával a dolgokat, így volt ez velem is. Van egy saját Nandu kendőnk is, amit hosszúból vágtunk. Az jó szériás és puhára tört. Ez a teszter ahhoz képest eléggé kemény tapintású volt, töretlennek véltem. Szintén tapintásra vékonynak is tűnt. Ezt alá is támasztotta a mérésem: 211 g/m2 jött ki, ami valóban vékonynak számít. A szélessége ránézésre is megfelelően nagynak tűnt. Csapás a korábbiakhoz hasonlóan itt sincs, viszont szuper a középjelzés, nem a korábbi kifakulós minicetli. Az pedig, hogy nem keresztben csíkos, már alapból is főnyeremény!

Ezek után jött az első kötés. Lázas, nyűgös, üveghangon visító 11 kilóst kötöttem belül zsebesben előre. A súly miatt amúgy is majd' megpusztultam, de a kendő is vágott rendesen. Viszont a célt elértük: a gyermek megnyugodott, a láza elindult lefelé és mindenki örülhetett. Nyilvánvalóan ezen élmény alapján nem ítélhettem meg a kendőt, bár az feltűnt, hogy vág (nyilván, mert vékony).

A következő próba egy fél napos mászkálás volt, batyuban, duplóban. Kötni nem szerettem, nem tetszett a fogása, a tapintása, nem volt túl kezes, viszont nem csúszott kötés befejezése után, jól tartott. A csomó kicsit nagy lett, de ráfogtam a töretlenségre. A szélessége is megfelelő, a 70 cm nálam a megfelelő kategória. A 11 kilós poronty elég gyorsan kezdett nehezedni az utunk során. Vágni is gyorsan kezdett a kendő és a töretlensége miatt még kicsit pontatlanul is sikerült minden. De némi törögetéssel ezen egész könnyen lehet segíteni. Viszont bármit is kötöttem, bárhogy is próbáltam, arra a következtetésre jutottam, hogy ez a kendő nagy súlyú gyerekkel, hosszú távon (= 1-2 óra folyamatos hordozásnál) elég kényelmetlen. De nyáron, pici poronttyal még egész korrekt lehet.

Viszont ami szörnyű, az a kendőhöz tartozó használati utasítás! Az bizony még mindig botrányos! Bár a szöveg már változott és előnyére változott (nem olvastam félbehajtott kendős javaslatot vagy a kendő meghúzásának ellenzését, sőt), a képek a régiek: laza kötések, lóg a gyerek, félbe hajtott kendők vannak a képeken... Mivel nagyon sok kezdő hordozó ez alapján tájékozódik először a hordozásról, nagyon-nagyon fontos lenne egy biztonságos és korrekt javaslatokat tartalmazó használati utasítást mellékelni az eszközökhöz. 

Összegezve: ha annyi pénzt tudnék áldozni egy hordozóeszközre, amennyibe egy Öko Prémium Nandu kerül, nem valószínű, hogy ezt választanám. Ebben az árkategóriában ugyanis már sokkal jobb minőségű és pici és nagy gyerekkel egyaránt kényelmes kendő kapható. A régi Nandu árak (6-8-10000 Ft/ 6-os kendő) még elfogadhatóak lennének erre a minőségre, számomra az új viszont már sehogy sem. Látom a pozitív változást a gyártó termékein, de kicsit többet vártam tőle, mint amit kaptam...