Pellicano Zamira Neve

Gyártó: http://pellicanobaby.com/

Érték: € 251

Hossz: 394 cm (size 4)

Vastagság: 331 g/m2

Szövés: jaquard

Összetétel: 50% merino wool, 50% cotton

Státusz: magánszemély tulajdona

Van a Facebook-on az Anonim kendőfüggők és a High End kendők csoportja, ahol nevükhöz méltóan kendőfüggő hölgyek és elit kategóriájú kendők gyűlnek össze. Ezekben a csoportokban beszélik/beszéljük meg a legújabb release-eket, a legfrissebb kendőmárkákat és dicsekszünk el a legutóbb vásárolt szépségekkel. Ezekben a csoportokban figyeltem föl először a Pellicanora, mint gyártóra. Szerencsémre több függőtárs is elcsábult és el is küldték nyaralni (=betörni :-D) a szerzeményeiket, így hozzám is eljuthatott például ez a csoda.

A képeken is látszódik, hogy a kendő megjelenése csodaszép, a nagy kedvencem, a szivárvány köszön róla vissza. Ráadásul valószerűtlenül élénk színekben! Az itt-ott feltűnő zebraminta nem zavaró, nem töri meg, inkább kiegészíti az összképet. A zebrás részeknél teljesen más a szövés is, így közelről is jól elütnek a csíkos szivárványtól. A szegések eltérők, ami totálisan kezdőbarát megoldás. Jó széles kendő, 70 cm-t mértem, ez még az én ízlésemnek is tökéletesen megfelelő volt.

Kötni egy álom! A szélessége miatt nagyon sok anyag juthat a gyerek feneke alá, ami miatt nagyon jó kis ugrálásálló batyu köthető vele. A rövidsége miatt pedig pontosan lehet kötni, nem lazul le bogozás közben. Számomra meglepő volt, hogy mennyire kezes és jól tart a kendő. Nem azt mondom, hogy megköti magát, de nem kellett vele túl sokat küzdenem, hogy egy egészen vállalható és 11 kilóssal is kényelmes batyut kössek. Ráadásul több mint két órás hordozás és ezalatt szinte folyamatos ugrálás és állásba kifeszítés után is bőséggel maradt a puttonycsávó feneke alatt kendő, nem a kereszt tartotta, ami szintén meglepetés volt. Sőt, még a vállam/hátam se fájdult meg a megterheléstől, nagyon jól eloszlatta rajtam a súlyt, pedig a batyu nem az a nagyon speckó, totyogós kötés.

Erősen féltem a gyapjútól, amikor rájöttem, hogy nem csak nyomokban, hanem elég jelentős mértékben tartalmazza a szövet. Bár tavasz van még, de a próbánk idején 25 fok környékére kúszott a hőmérő higanyszála és a gyapjú nálam összekapcsolódott a téllel és a hideggel. De hatalmasat csalódtam benne pozitív értelemben, hiszen nem izzadtunk jobban, mint egy bármilyen más kendőben vagy hordozóban tettük volna. Azt nem tudom, hogy honnan jön az a tévképzet, hogy a gyapjas kendők szúrnak, de ez nem hogy nem szúr, hanem még a 100% pamut Nandunknál is sokkal puhább tapintású! Viszont pont a gyapjútartalma miatt sokkal több odafigyelést igényel a mosása, ezért elég különleges, nem ajánlanám első kendőnek.

Összegezvén a tapasztalataimat mint oly' sokszor, megint csak áradozni tudok. Imádtam, rettentően sajnáltam, hogy tovább kellett adni, mert nagyon-nagyon megtetszett. A színe, a kezelhetősége, a kényelme... Viszont a gyapjassága miatt saját kendőnek nem venném meg. Igaz, ha megtehetném, hogy nem csak a praktikuma alapján veszem a hordozókat, hanem bármit beszerezhetnék, egy Zamira biztosan figyelgetne a polcomon!