Little Frog Stormy Echo

Gyártó:  http://littlefrog.pl/

Érték: € 69

Hossz: 553 cm (size 7)

Vastagság: 246 g/m2

Szövés: jacquard

Összetétel: 100% Cotton

Státusz: magánszemély tulajdona

Egy visszautasíthatatlan ajánlat keretében kipróbálhattam életem első, vadiúj kendőjét. Én csomagolhattam ki és nézhettem át először. Az alany egy másodosztályú kisbéka, meglepően kevés hibával. Csak pár kisebb szálkihúzódást fedeztem fel rajta az első gyors átbogarászás során, remélem nincs is más. A másodosztályú kendők is ugyanúgy használhatók hordozáshoz, mint az elsőosztályúak, de gyártótól függően kisebb-nagyobb hibák vannak rajtuk: szálkihúzódások, szálszakadások, lyukak, szálhiányok vagy éppen szálduplázások, mintaugrás, színhibák vagy hasonlók. Ezek jóval olcsóbbak, mint a "normális" kendők és némi szakszerű javítás vagy épp szabás-varrás után tökéletesen biztonságos hordozóeszközök válhatnak belőlük.

A kendőről azt kell tudni, hogy teljesen gyári, csomagolásból kivett, mosatlan 7-es, a világoskék és a fekete egészen tetszetős párosításával. A minta csíkok ide-oda csavarodásából áll, egyszerű de egészen látványos összhatású. A kendő hossza mintegy 30 centivel több a vártnál, de mivel még mosatlan, ez bőven belefér. Az első mosáskor, vagyis a beavatáskor ugyanis kb. 10 %-ot minden anyag össze szokott menni, ezt a gyártók is így beleszámolják. Általában.

Az első benyomás nagyon fontos, mint tudjuk. Ez a kendő elsőre teljesen levett a lábamról, már pusztán a kinézetével. Képen annyira nem tetszett, furának tűntek a vonalak, olyan kuszának gondoltam az egészet, de élőben nagyon szép, jól mutat ez a kék a feketével. Tapintásra vékony kendő, meghuzigálva nem tűnt se különösebben rugalmasnak, se nyúlósnak.

Bevállalós voltam és kötöttem vele egy duplót, gondolván, hogy vékony és ennyire hosszú kendővel a batyu elég merész vállalkozás lenne. Szándékosan a "rossz" oldalát választottam, nekem az jobban tetszett. Kötni nem volt túl nehéz, sőt, meg is tudtam húzni és még csomózni sem volt megerőltető. Felkötve meglepő volt, hogy a 11 kilós puttonycsávókám súlyát alig érzem (nem volt annyira súlytalan, mint egy vastagabb vagy kenderes kendőben, de kényelmes és kellemes érzés volt), valamint hogy a vékony tapintása ellenére sem vágott. Sőt, még szét se akart csúszni a kötés, pedig a mosatlan kendők bármire képesek. Nem véletlenül aranyszabály, hogy a vásárlás után az első út kötelezően a mosodába vezessen! De ez egy rövid, "most vagy soha" alkalom volt, nem volt lehetőségem mosásra.

Le is mértem és alaposan meglepődtem. A fogásra vékony kendő nem is olyan vékony! A 246 g/m2 egészen korrekt vastagságot takar, kb. ennyit szoktak javasolni a tanácsadók totyogóhoz. Viszont ez a hűs tapintás nagyon jó lesz majd nyáron, nagy élmény lesz ezzel hordozni a melegben.

Abban biztos vagyok, hogy alig kell majd törni őkelmét, mert már most is puha és kezes és fürdés után még puhább és még kezesebb lesz. Jó kis kendő ez, szinte már el is csábultam, de aztán észhez tértem és erősen tartom magam. Egy gyerekhez 6 hordozóeszköz bőven több a feltétlenül szükségesnél, nem kell most egy hetedik :) De ez a kendő azért alaposan megdobogtatta a szívem, minden tulajdonságával.